Sedliacke hry

História takzvaných Redneck games (v preklade „sedliackych hier“ alebo „hier sedliakov“) sa začala písať v roku 1996 v štáte Georgia, svetlo sveta konkrétne uzreli v lete toho roku. Odštartoval ich Mac Davis. Bol to práve jeden z miestnych, konkrétne manažér istej rádiovej stanice, ktorého podpichlo, že Olympijské hry v tomto roku bude podľa istého komentára organizovať „banda roľníkov“. Primárna myšlienka tohto projektu bola pomoc deťom a taktiež akási náhrada za olympijské hry, isté satirické poňatie svetoznámeho podujatia. Len tak pre zaujímavosť – prvého ročníku sa zúčastnila takmer dvojnásobná populácia zakladateľského mesta čo predstavuje celkom päť tisícok ľudí. Bohužiaľ, v roku dvetisíctrinásť boli hry pozastavené ekologickými aktivistami, ktorí poukazovali na masívne znečistenie neďalekého údolia a bakteriálne znečistenie blízkej rieky.kŕdeľ sliepok.jpg

Aké disciplíny ste tu mohli zažiť a vyskúšať? Boli to napríklad: pľutie semienok, hod podkovou, lovenie bravčových paprčiek ústami z vody, skok do jamy plnej blata bruchom napred, hod toaletnou doskou a pánov potešila klasická súťaž – Miss mokré tričko presne v takej podobe, akú poznáme z hollywoodskych filmov. Nechýbali ani pazuchové serenády. Znie to ako úžasná zábava, však? Odmenou pre víťaza svojej kategórie bola skrčená prázdna plechovka od piva.

Ako sme spomenuli vyššie, originálna verzia týchto hier zanikla v štáte svojho vzniku. V Kanade však funguje jej ekvivalent, takzvané Minto Canadian Redneck Games (pomenované podľa mesta, v ktorom sa každoročne v lete konajú) v štáte Ontario od roku dvetisíc šesť.sedliak.jpg

Tieto súťaže sú sponzorované svetoznámymi značkami, sú prezentované v médiách a na sociálnych sieťach napriek celou Amerikou a Kanadou a hoci u nás popularitu nezožali, v mestách kde fungujú sú považované za trendové či cool a záujem o ne stále rastie.

Previous post Česi dôverujú sporiacim produktom viac ako Slováci, najobľúbenejšie je u nich penzijné sporenie
Next post Instagram a Facebook neprestanú klamať v politických reklamách, ale používatelia získajú väčšiu kontrolu