Skip to content

Instagram a Facebook neprestanú klamať v politických reklamách, ale používatelia získajú väčšiu kontrolu

Facebook stál pevne tvárou v tvár tlaku na svoje politiky týkajúce sa politických reklám a bránili prístup, ktorý umožňuje politikom klamať v reklamách umiestnených na platforme. Spoločnosť v príspevku uverejnenom vo svojom spravodajskom stredisku uviedli, že založil svoje pravidlá na zásade, že „ľudia by mali byť schopní počuť od tých, ktorí ich chcú viesť“ a „to, čo hovoria, by malo byť preskúmané a verejne prediskutované.“Facebook ilustrácia.png
Súčasné reklamné politiky sa minulý rok podrobili prísnej kontrole, keď sa ukázalo, že politikov oslobodzuje od pravidiel uverejňovania dezinformácií v reklamách. Interne aj externe bola táto politika ostro  kritizovaná. Demokratická senátorka Elizabeth Warren zverejnila zámerne zavádzajúcu reklamu na FB v priamej výzve voči tejto politike. FB však ostal pevne vo svojom postoji.
Facebook namiesto toho, aby vo svojich pravidlách týkajúcich sa politických reklám uskutočňoval akékoľvek veľkoobchodné zmeny, FB  namiesto toho dáva svojim používateľom väčšiu kontrolu nad reklamami, ktoré vidia. Podobne ako v súčasnosti môžete povedať, že chcete vidieť menej reklám na určité témy, spoločnosť tvrdí, že pridá novú kontrolu, ktorá vám umožní vidieť menej reklám na pol a sociálne problémy na FB a IN. Plánuje sa predstavenie uviesť na trh začiatkom tohto leta v USA.Ikony Instagramu.jpg
Firma tiež tvrdí, že do svojej knižnice reklám pridáva ďalšie funkcie, vďaka ktorým môže každý vidieť reklamy, ktoré politici a kampane bežia na stránke. Teraz uvidíte, koľko ľudí sa inzerent pokúsil osloviť konkrétnou reklamou, a nástroje na vyhľadávanie a filtrovanie knižnice uvidia vylepšenia. Gigant tvrdí, že plánujú zavedenie týchto aktualizácií v prvom štvrťroku tohto roku.
Pravidlá sú na rozdiel od rastúceho počtu technologických firiem. Na základe kritiky FB a TW koncom októbra sa rozhodol úplne zakázať pol reklamy, zatiaľ čo spoločnosť Google vydala prísne nové obmedzenia týkajúce sa pol zacielenia reklamy.